Uit de Keuken Monitor van USP Marketing Consultancy waarvoor jaarlijks 30.000 Nederlandse consumenten worden ondervraagd, blijkt dat het aandeel van De Mandemakers Groep in de Nederlandse keukenmarkt is toegenomen. Al jaren koopt zo'n 65% van de consumenten een keuken bij een winkel van DMG, bij IKEA of bij een keukenspeciaalzaak, dat zijn zes op de tien keukens. Dat doen zij nog steeds maar hierin blijkt het aandeel van DMG sinds 2014 met zo'n 7%-punt gestegen, ten koste van IKEA. Als verklaring hiervoor geeft USP dat voor de consument in de keuze van het verkooppunt met name de prijzen doorslaggevend zijn (45%) maar ook de kwaliteit (35%). DMG is de enige aanbieder die door de vele formules de gehele breedte van de markt invult. Waar volgens USP de keukenspeciaalzaken zich voornamelijk richten op het duurdere en luxe segment, en IKEA het moet hebben van de onderkant van de markt. Het aantal keukens dat wordt verkocht aan de onderkant is echter de laatste jaren afgenomen, wat het verminderde aandeel van IKEA verklaart.
U kunt hier het hele artikel lezen
Bron: USP Marketing Consultancy, Keuken Monitor
Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.