Dat het gezellig druk was tijdens de EuroCucina hebben we zelf ervaren, maar de opkomst van ruim 262.000 bezoekers was ook boven de verwachting van de organisatie van de 60ste editie van de Salone del Mobile.Milano die eindigde op zondag 12 juni.
Het was een groot succes! De tentoongestelde merken telden 2.175, waarvan 27% buitenlands, met 600 jonge ontwerpers. De opkomst bedroeg 262.608 bezoekers in zes dagen, uit 173 landen, ondanks de bijna volledige afwezigheid van de Chinezen en Russen die in 2019 goed waren voor meer dan 42.000 aanwezigen. 61% van de kopers en exploitanten in de sector kwam uit het buitenland. De pers was ook uitgebreid vertegenwoordigd, met meer dan 3.500 geaccrediteerde journalisten van over de hele wereld.
"Deze editie heeft de internationale reikwijdte van het evenement en de cohesie van de designgemeenschap bevestigd", aldus Maria Porro, president van de Salone del Mobile.Milano. "Een belangrijk resultaat dat de gezondheidstoestand en de waarde-inhoud van de Salone del Mobile bevestigt. Het laat zien hoe belangrijk teamwork in een hele sector is, zelfs op de meest complexe momenten. De bijdrage van de ICE is kostbaar en essentieel geweest in haar ondersteuning bij het openen van nieuwe markten, met digitale aanbiedingen die ons, net als in de voorgaande maanden, deze week in staat hebben gesteld om in contact te komen met nieuwe landen."
Lees het hele artikel op de website van Salone del Mobile.Milano.
Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.