Op de vraag: "Wat doe je wanneer al je showrooms nog zeker tot en met 19 januari op slot moeten blijven vanwege de huidige harde lockdown?" Antwoordt Stefan Mandemakers, directeur van De Mandemakers Groep (DMG): "Niet bij de pakken neer gaan zitten. Direct starten met wat wél mogelijk is." Wat blijkt? Het noodzakelijke 'anders ondernemen' opent letterlijk nieuwe deuren, voor klant en personeel. ,,Ooit kan ik mijn kinderen vertellen dat er een jaar was dat we met kerstmis gesloten waren. Bizar!’’
Voor De Mandemakers Groep was 2020 zeker een bijzonder jaar. De eerste weken van de coronacrisis waren lastig. Maar al snel namen de verkopen een vlucht en werd het alsnog een heel goed jaar. Dat alle showrooms in het land zeker vijf weken dicht moeten aan het einde van het coronajaar, maakt het er niet eenvoudiger op. Toen premier Rutte de harde lockdown in december afkondigde, was het slikken voor directeur Stefan Mandemakers.
,,Na de toespraak van de premier zorg je er als eerste voor dat de communicatie op orde is. Intern en extern, naar de klant toe. Het allerbelangrijkste: je blijft rustig’’, benadrukt Mandemakers aan tafel in de showroom in Kaatsheuvel. ,,We hebben in maart de intelligente lockdown gehad. Je gaat kijken wat je daarvan hebt geleerd. De positieve kanten. Wat kan er ondanks die nieuwe, strenge lockdown wél? Daar zijn we snel op gaan schakelen met ons bedrijf. Er lagen kansen en al die kansen hebben we de afgelopen periode aangegrepen.’’
Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.